top of page

להגדיל חדרים בלי להגדיל אותם


כמעט בכל בית שאני מגיעה אליו לייעוץ אני שומעת את המשפט: "זו האפשרות היחידה, אין מספיק מקום לסידור אחר". אם גם אתם חושבים כך, המאמר הזה הוא בשבילכם.

זה קורה יותר כאשר מזמינים אותי לייעוץ פנג-שווי, כי כאשר מזמינים אותי לעיצוב ואדריכלות פנים, כבר מבינים שיש אפשרויות נוספות אבל צריך עזרה מקצועית על מנת למצוא אותן.

הפעם אני רוצה לגלות לכם איך אני "מגדילה" את החדר בלי להגדיל באמת:

  • דלת הכניסה לחדר תופסת מקום כי הכנף צריכה את ציר התנועה שלה. מי שביקר באיקאה, החדרים המוצגים עם פתחים גדולים ללא דלתות וחלונות (שמתם לב?) וחדר של 25 מ"ר שמוצג שם, לא יוכל להתאים לחדר אצלכם בבית באותו גודל. האמנם?

פתרונות אפשריים לבחון אפשרות לפתוח את הדלת כלפי חוץ החדר או לבדוק אם ניתן להתקין דלת הזזה. בחדר שירותי אורחים קטנים במיוחד, דלת נפתחת כלפי חוץ תגרום לבני הבית לסגור אותה רוב הזמן וזה גם מומלץ מבחינת הפנג שווי.

  • ארון בגדים סטנדרטי, עומקו 60 ס"מ ויש אפשרות לקנות ארון בעומק 40 ס"מ (ישנם פתרונות תליה גם בארונות אלה). אם גם תצבעו את הארון בצבע של הקיר, הוא "ייבלע" בחלל ולא יעמיס עליו.

  • ארון הבגדים במקרים רבים יכול "להידחף" לתוך קיר חוצץ בין שני חדרים בעזרת "קיפול קירות" (מאמר נפרד). פתרון יפה, יעיל, נעים ומרווח לשני החדרים.

  • וילון גדול מהתקרה ועד לרצפה ו/או מקיר לקיר בחדר, ייתן לחדר תחושה של חלל גדול (זה טריק עיצובי שכל מעצבת בוודאי מכירה).

  • להוציא מחדרי ילדים את שולחן הכתיבה הענק מעץ מלא, שמעולם לא הכינו עליו שיעורי בית והוא משמש רק לבאלגן. הוא תופס מקום רב, מיותר, מכביד על החדר ועולה הרבה כסף. ראה מאמר "שולחן כתיבה בחדר ילדים – כן או לא?"

  • בחדר ארוך וצר, התקינו את אריחי הריצוף או הפרקט לרוחב. זה "מרחיב" את החדר. ריצוף קצת כהה וקירות בהירים "מגביהים" חדר נמוך.

  • תאורה בהירה תייצר תחושה של חלל גדול יותר ואם תתקינו דימר (מפסק ששולט בעוצמת האור), תוכלו לשנות אוירה בעזרתו.

  • מראה גדולה יוצרת תחושה של חדר גדול יותר אבל יש לדעת היכן להתקינה, במיוחד בחדרי שינה, כדי לא לפגוע באיכות השינה (פנג-שווי).

מבחינת הפנג-שווי, חדר עמוס יוצר עומס רגשי/נפשי, פוגע ביכולת לקבל החלטות בצורה בהירה ושקולה, מקשה על הריכוז ועלול ליצור אי-שקט. ארגנו את החדר וסדרו אותו בהתאמה להרגלים שלכם, לצרכים של מי שגר בחדר ולטעמו האישי.

הנצפים ביותר:
התכנים האחרונים:
חיפוש לפי תגיות:
bottom of page