top of page

שולחן הכתיבה בחדר ילדים – כן או לא?


גם אתם עומדים להשקיע (או שכבר השקעתם) בקניית חדר שינה מעץ מלא, קומפלט לילדכם הכולל: מיטה, ארון, שולחן כתיבה ענק ו"כוורת" תלויה מעל השולחן?

חכו רגע לפני שתחליטו. החדרים המוצגים באולמות או חנויות המכירה, נמצאים בחללים גדולים או פתוחים, אין קירות או שהקירות נמוכים ו/או דקים יותר. תחושת המרחב בחנות גדולה ומטעה. יכול להיות שכל זה ייכנס לחדר אבל התחושה שחוויתם בחנות, עלולה להיעלם בחדר ילדים סטנדרטי, עם קירות גבוהים.

אם כבר רכשתם חדר יפה כזה, יש מצב שאתם רואים למה משמש שולחן הכתיבה: לבגדים, אוספים שונים ומשונים של ילדכם, ניירות...בקיצור, שולחן בלאגן. שיעורי בית הילדים עושים בסלון, במטבח, במיטה ואפילו על השטיח – בכל מקום, חוץ מאשר בשולחן הכתיבה.

אם זה מרגיע אתכם, תדעו שאתם לא היחידים ורק בבתים מעטים הילדים משתמשים בשולחן הכתיבה הזה באמת להכנת שיעורי בית ולימוד למבחן.

אתם שואלים, למה זה כך? מכמה סיבות:

  • "הכוורת" שתלויה מעל הראש עלולה ליצור תחושת לחץ

  • השולחן ברוב המקרים צמוד לקיר בניצב לדלת הכניסה לחדר או לקיר מקביל לה (ישיבה עם גב לדלת) והדבר יוצר אי-שקט וקושי בריכוז.

  • בחדר סטנדרטי השולחן תופס הרבה מקום ומעמיס על החדר וזה לא נעים.

מה עושים?

יוצאים "מהקופסה" ומוציאים את שולחן הכתיבה מחדר הילדים. הוצאת השולחן תייצר תחושת מרחב בחדר. אפשר לחפש מקום אחר בבית וליצור מעין פינת עבודה מתאימה ולהשאיר את חדר השינה של הילד/ה כמקום רגוע, מזמין, פרטי, שקט ונעים.

נצלו את המקום שהתפנה בחדר הילדים ושימו פוף צבעוני מדליק על שטיח נעים עם תאורה נחמדה ועודדו את הילד/ה לקרוא לפני השינה. הם גם יכולים לארח חבר/ה בפינה כזו בלי שהאחים יפריעו.

בבתים המעטים שבהם שולחן הכתיבה משמש למטרה שלשמה נרכש, בחרו שולחן מותאם למידות החדר או הכינו מראש שרטוט בקנה מידה נכון של החדר והוסיפו את פרטי הריהוט שאתם רוצים לרכוש במידות הנכונות. תנסו להרגיש את החדר מהשרטוט המתקבל. אם החלטתם בכל זאת לקנות חדר "קומפלט" או לא, תתחדשו!

הנצפים ביותר:
התכנים האחרונים:
חיפוש לפי תגיות:
bottom of page