top of page

נורה תלויה על חוט מהתקרה – זה לא סקסי


מסיימים את הבניה או השיפוץ, המטבח חדש, הקירות צבועים. מתרגשים וממהרים להיכנס לבית החדש שכל-כך חיכיתם. את גופי התאורה, הווילונות, התמונות והחלפת הריהוט משאירים לשלב מאוחר יותר (הרי זה לא הכרחי – נגמר התקציב ו...)

נכון, אפשר לגור בבית בלי וילונות או עם נורת קבלן התלויה על חוט עם פלסטיק לבן מהתקרה. היא מאירה למרות שהיא סתם לא יפה.

חושבים שזה זמני? אז זהו שלא! אין כמעט דבר יותר קבוע מ"הזמני" הזה.

ישנם לקוחות שפונים אלי אחרי שגרים 10 שנים ויותר בבית כזה ונשארו עם כל "הזמניים" האלה מאז הבנייה.

מה עושים? מתכוננים לכך מראש.

איך?

  • מחליטים לפני תחילת הבנייה או השיפוץ (כבר בזמן הפינוי או האריזה) איזה גופי תאורה, תמונות, רהיטים, מכשירי חשמל, וילונות וכו' אתם רוצים לשמור בכל מקרה. מצלמים אותם, רושמים את המידות גובה/אורך/רוחב ומכינים רשימה מסודרת וזמינה.

  • מתייעצים עם המעצבת שלכם על סכומי כסף שפחות או יותר כדאי להשאיר למטרה זו.

  • מסכמים עם הקבלן המבצע שהתקנת גופי תאורה ע"י חשמלאי הם חלק מעסקה עמו. זה יחייב גם אתכם לדאוג ולהכין גופי תאורה ראויים וימנע מצב "זמני" נצחי וגם יחסוך לכם כסף (התקנת גוף תאורה בשלב מאוחר יותר יעלה 200-350 ₪ לכל גוף תאורה וכשהקבלן מביא חשמלאי ליום עבודה מרוכז ז עולה פחות כסף)

תאורה נכונה יוצרת אווירה נעימה ונוחה שיכולה להשפיע מאוד על האקלים בבית, במשרד או בעסק– לחמם, להבליט, לתת דגש, למשוך תשומת לב, להרגיע וכו'.

ישנן דרכים שונות להשתמש בתאורה לכוון את התנועה במרחב. למשל ע"י יצירת "שביל" תאורה בתקרה, ברצפה או בקירות.

מומלץ להשתמש במספר גופי תאורה בכל חלל אותו מעצבים. לדוגמא, במטבח כדאי להאיר את משטח העבודה (לאורך השיש) מעל המשטח ולא להסתפק בתאורה מרכזית היוצרת צל על משטח העבודה כאשר עומדים ומכינים אוכל. אם קיים אי במטבח או שולחן אוכל, רצוי להוריד מעליו גוף תאורה שידגיש את המקום ויאחד את כל הנמצאים סביבו.

בחדר המגורים (הסלון) משתמשים בד"כ לפעילויות שונות כמו: אירוח, צפייה בטלוויזיה, שיחה משפחתית, מנוחה, קריאה וכו' לכן כדאי להשתמש במספר גופי תאורה שיאירו פינות שונות וייצרו אוירה מתאימה לכל מטרה.

בייעוץ פנג-שווי משתמשים בתאורה נכונה בחלל להעצמת אנרגיות מיטיבות והחלשת אנרגיות פחות מיטיבות. אור בהיר /לבן המכוון כלפי מעלה תומך באנרגיה יאנגית ומתאים בחדרי עבודה, בסלון, חדר משחקים ובכל חלל שבו כדאי לחזק את הפעילות והתנועה. אור חם, המוטה כלפי מטה מתאים בחדר שינה, פינת קריאה ובכל מקום שבו רוצים לחזק את האנרגיה היינית והשקטה.

הנצפים ביותר:
התכנים האחרונים:
חיפוש לפי תגיות:
bottom of page